لایروبی کار چاه در تهران

لایروبی چاه فاضلاب 09125866736 ته زنی چاه فاضلاب

لایروبی چاه فاضلاب را میتونیم اینطور بگیم که به خارج کردن خاک، سنگ و مواد جامد از چاه که باعث گرفتگی و در نتیجه باعث پر شدن اون میشه، لایروبی گفته میشه.

چه زمانی به لایروبی چاه نیاز داریم؟

پر شدن چاه نشونه هایی داره، برای مثال بوی گند فاضلاب، باز نشدن توالت، بالا اومدن آب توالت، وجود حشراتی مثل سوسک، گرفتگی توالت و در زمین های غیرماسه ای، نداشتن کشش آب در خاک میتونه از نشونه های پر شدن چاه باشه.

لایروبی چاه فاضلاب

لایروبی چاه فاضلاب

معمولا در بیشتر خونه ها و ساختمون ها چاه های فاضلاب بصورت جذبی هستن. چاه های جذبی بیشتر در زمین هایی هستن که خاک اونا میتونه فاضلاب رو دفع کنه. یک چاه استاندارد باید بتونه آب و فاضلاب درون خودش جذب کنه. اگر چاه استاندارد نباشه یا زمینی که در اون چاه زده شده خاکش مرغوب نباشه، چاه زودتر از زمان عادی پر شده و نیاز به تخلیه و لایروبی داره.

چرا چاه پس از تخلیه، در زمان کمتری پر می شود؟؟

وقتی فاضلاب به داخل چاه می ریزد، چاه انباره ای از فاضلاب می شود و علاوه بر آن مواد مختلف در دیواره ها و کف چاه نفوذ می کنند به همین علت پس از سال ها استفاده از چاه فاضلاب ساختماندیگر نفوذپذیری خود را از دست داده و کارایی قبل را نداشته و نیاز به ترمیم و نوسازی دارد. اما جنس خاک تنها دلیل پر شدن چاه نیست و دلایل دیگری نیز دارد. یکی دیگر از دلایل پر شدن چاه ته نشین شدن لایه ای از مواد ضاید در کف و دیواره چاه است که باعث عدم جذب آب توسط زمین میشود.برای آگاهی بیشتر به این شرکت مراجعه کنید.

نحوه لایروبی چاه فاضلاب

نحوه لایروبی چاه فاضلاب

این لایه که تشکیل شده از مواد دفعی، صابون، مو و دیگر مواد ضاید است از طریق لوله های فاضلاب به داخل چاه وارد شده و در کف آن ته نشین میشود یا در دیواره آن رسوب می کند. اگر این اتفاق بیافتد باید آب داخل چاه را تخلیه کرد و مواد ته نشین شده را از داخل آن خارج کرد این لایه ضد آب تمامی بدنه ی کانال چاه را می پوشاند و باعث عدم نفوذ آب در چاه می شود. اما راه حل چیست؟؟ حفر چاه فاضلاب نو؟

لایروبی چاه فاضلاب

لایروبی چاه به معنای تراشیدن لایه های سیراب شده خاک است که در نهایت باعث می شود چاه قدرت جذب اولیه خود را مجددا پیدا کند و زود به زود پر نشود. پرشدن چاه و تخلیه های مکرر چاه یکی از مشکلات اساسی بسیاری از ساختمان هاست . تخلیه همیشه لازم است صورت بگیرد زیرا عدم تخلیه چاه میتواند تبعات جبران ناپذیری ایجاد کند و حتی باعث ریزش کلی ساختمان شود اما نکته مهم اینجاست که پر شدن چاه و نیاز به تخلیه نباید در مدت زمان کم و پیاپی اتفاق بیفتد به گونه ای که ساکنین ساختمان را به  دردسر بیاندازد.

اهمیت لایروبی چاه :

لایروبی چاه دقیقا چه مفهومی دارد ؟ لایروبی چاه به مفهوم تراشیدن قسمت های زاعد و سیراب شده دیواره چاه میباشد که باعث می شود قدرت جذب چاه فاضلاب مجددا در دیواره های چاه افزایش پیدا کند که این امر مهمترین عامل در کاهش سرعت پرشدن چاه فاضلاب است. اگر احساس میکنید چاه فاضلاب ساختمان شما خیلی زودتر از ان چیزی که باید ، پر می شود پیشنهاد می شود به جای دوبار تخلیه متوالی ، پس از یک بار تخلیه چاه ، یک لایروبی مفصل از چاه انجام شود که قطعا در روند دیرتر پر شدن چاه بسیار موثر و محسوس خواهد بود .شرکت تهرانیان